84% מהצרכנים זכרו את שם המפרסם שהעניק להם מוצר בחינם, ל-42% מהצרכנים הייתה דעה חיובית על המפרסם שהעניק להם מוצר בחינם וכ-25% מהצרכנים אמרו כי הם בעלי סיכוי גבוה יותר להתקשר עסקית עם מפרסם שהעניק להם מוצרים בחינם, כך מלמדים ממצאיו של מחקר חדש ומקיף שערך המכון האמריקאי למחקרי פרסום (שנערך בקרב 600 צרכנים מעל גיל 21). ממצאים אלה מוכיחים, כי מוצרי פרסום מהווים השקעה טובה, בעיקר לעסק קטן, אשר תקציב השיווק שלו הינו מוגבל.
מה הם יתרונותיהם של מוצרי פרסום, אבסולוטית ויחסית לאמצעים אחרים?
כל הצדדים מרוויחים – אנשים אוהבים לקבל מתנות. ואם מדובר במתנות שימושיות – על אחת כמה וכמה. באותו מחקר שהוזכר בתחילה, עולה כי רוב המוצרים (כ-81%) נשמרו ע"י הצרכנים מכיוון שהוגדרו כשימושיים, ו- 75% ממוצרי הפרסום נשמרו ע"י הצרכנים כ-7 חודשים בממוצע.
מול העיניים – היתרון העיקרי של מוצרי פרסום לעסק מתמקד ביכולת המהירה שלהם להשאיר את העסק מול העיניים של לקוח פוטנציאלי, ללא השקעה גדולה.
יחסית לאמצעי השיווק והפרסום האחרים, הפקת מוצרי פרסום היא תהליך מהיר וזמין.
פרסום שאיננו "פרסום" מוצהר – כחלק מתהליך מיתוג וחשיפה, כאשר לקוח פוטנציאלי רואה מוצרי פרסום בצבעי החברה, עם לוגו החברה ועם מסרים שיווקיים מתאימים הוא נחשף לפרסום באופן מיידי, בלי לשים לב.
איך מחליטים מה הוא המוצר "שלך"?
כלי כתיבה נחשבים כיום למוצר המוביל כמתנות לקידום מכירות, אחריהם ברשימה חולצות, תיקים ולוחות שנה. מה הן הקריטריונים לפיהם תבחר את המוצר שיקדם אותך? הנה מס' נק' למחשבה:
לפי קהל היעד: לקוחות קיימים, לקוחות עתידיים בעלי מאפיינים מסוימים, קהל יעד שאיננו בעל מאפיינים ייחודיים (כבתערוכות)?
לפי המיקום בו מבלה קהל היעד שלך את רוב זמנו: משרד, רכב, מול מחשב?
לפי רמת המודעות לסביבה שהעסק צריך לשדר: מחומרים ממוחזרים, מתכלים?
לפי רמת החשיפה של המוצר ושימושיותו: לשימוש אישי של המקבל, או לשימוש כללי של העסק/המשרד שלו?
לפי ההקשר לעסק: האם מוצר שקשור ישירות לעסק שלך או מוצר מועיל כללי?
לפי הייעוד: מוצר עונתי (חורף, חגים) או מוצר לכל ימות השנה?
ובכל זאת?
הנה כמה רעיונות יוצאי דופן ומועילים, שהלוגו שלך ישמח למצוא את עצמו עליהם:
פוואר בנק – סוללה נטענת לסמארט-פון, מגיעה עם חמישה מתאימים לסמארט-פונים שונים במגוון צבעים. מוצר מועיל עבור כל מי שאי-פעם מצא את עצמו עם סוללה מרוקנת באמצע שום מקום.
אפרכסת רטרו לטלפונים ניידים – יעילה במיוחד בימי הקיץ החמים, כשהזיעה הנוטפת ממך גורמת ללחיצים השונים בטלפון הנייד שלך להשתגע ולחייג תוך כדי שיחה שלך.
משקפי שמש עם מצלמה דיגיטלית ונגן mp3 – כל מילה מיותרת. חובבי הגאדג'טים יתאהבו מיד.
דיסק און ווטש – שעון יד אנלוגי משולב בדיסק און קי בנפח 1GB. זהירות, ג'יימס בונד, מאחוריך.
עט פטנט עם מטבע נשלף ומגנט – (פחות חדשני מקודמיו, אבל לא פחות יעיל) עט, שבתוכו מטבע לעגלות הסופר, מה שמבטיח שהעט ילווה את המקבל אותו לאורך כל היום.
לסיכום, כאשר תקציב הפרסום/שיווק שלך מוגבל, מוצרי פרסום ייחודיים (הממתגים עם העסק) יגדילו את נפח המכירות של ויעניקו לשיווק העסק תנופה מחודשת ורעננה, שעלותה נמוכה בהרבה מאמצעי שיווק אחרים.